Den nya såpan: Skolpoliserna

Alla har ni väl någongång sett serien Cops som handlar om Amerikanska butchpoliser som glider runt i sina bilar och gör dramatiska ingripanden. Nu vill jag ta hem serien till folkhemsstaten Sverige, där den öppna kreativa värdegrundsbaserade skolan verkar. Tänk er en högstadieskola med grabbarna med häng som slänger köttbullar på de mindre barnen för att hävda sig hos resten av fjortisskaran och den halvt mobbade estet tjejen som klottrar satanistiska tecken på väggarna i uppehållsrummet. För att få en riktig cliffhanger så drar man upp speakerrösten och en dramatisk basgång: "Efter pausen. Slagsmål i korridoren" Detta skulle de svenska folket älska.

Program som färjan,baren,robinson,melodifestivalen,let´s dance,stjärnor på is,paradise hotel, osv osv osv kan slänga sig i väggen! Hoppas att ni är med i mitt ironiska utspel. Våga vägra värdelös TV mina vänner, detta är dock lättare sagt än gjort när de i stort endast sänds ren och skär dynga. Mitt absoluta favorithatobjekt är 5ans serie om vem som vill umgås med Linda Rosing. Ingen ville och ingen (framförallt tittarna) vann av denna serie. Jag har så svårt att se vad det är som är så fascinerande med dessa program, och här är jag helt klart i minoritet. Då säger ni ju naturligtvis "men låt bli att titta då!" Men det är lättare sagt än gjort för så fort TV:n, internet eller en tidning öppnas så är det något om dessa program eller någon halvtaskig hjärndöd Robinson-Robban som dyker upp.

Men sanningen skall fram och visst händer det att jag ser något av dessa urusla program, och skäms sen....fan

Kommentarer
Postat av: Thomas

Du sa ju samma sak om Bloggandet, facebook och internet. Är ambivalent rätt ord? tvestjärt?

2009-04-07 @ 21:12:54
Postat av: David

Välkommen till det obegränsade tyckandet. Ingen kan kräva mig på objektivitet, saklighet och kontinuitet :) Prisa Gud för grundlagen haha

2009-04-07 @ 21:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0