Det konservativa Luleå

Gruppen bakåtsträvare mobiliserar sina trupper mot förändring och utveckling. Ett upprop som har besvarats av ett flertal medborgare om man vill tro media. Vad är det då denna grupp vill bevara? Jo en gammal rostig, ful, totalt oanvändbar kran som står och skräpar på en av Luleås potentiella smultronställen. Lyft blicken ni inskränkta och fantisera om vad denna plats kan användas till. Tänk en mysig park med ett nytt landmärke i form av t.ex. en fyr för att fira det faktum att Luleå är en sjöstad. Våga tänk utanför det existerande och ha det förtroendet för tjänstemän och politiker att de kommer att skapa en oas nära vattnet.

Ge Göran G ett packe dynamitgubbar och en tändsticka så kan vi börja förändra denna betongplatta till något bättre!

Kommentarer
Postat av: T E

Så du tycker på allvar att Valand-parkeringen ska vara det enda stället där man en fredagkväll i november ska ha möjlighet att visa allmänheten hur man kan dränka motorljudet från sin 740 med E-type!? Nej, fram för fler mer eller mindre meningslösa vidsträckta ytor i Luleå centrum säger jag! :)

2009-04-28 @ 18:44:56
Postat av: theresa

har ju precis postat ett uppropsbrev till dig på facebook... hoppas du ändrar uppfattning!!!

2009-04-28 @ 20:35:01
Postat av: David

Ja raggarproblemet är ju en delikat fråga. Men även här har jag en lösning. Bygg ut parkeringen vid OK rödahavet så kan grabbarna från Töre bränna gummi utan att störa PRO folket i Tutti.



Theresa skaka av dig skygglapparna och fantisera, dröm dig bort och se ett utrymme som även andra medborgare förutom raggarna kan uppskatta.

2009-04-29 @ 12:13:44
URL: http://hjeltens.blogg.se/
Postat av: theresa

ska bli intressant att se vad som har hänt i södra hamn när jag kommer hem igen! Är det något mer de ska riva/ bygga? Kommer jag känna igén mig öht?

2009-05-13 @ 20:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0