Så som en riktig påsk ska firas

Ännu ett tungt dråpslag för framtidstron har drabbat länet och alla deppar ihop. Plannja börjar dra åt sig öronen och vill sakta men säkert flytta verksamheten. Norrbotten lider och grinar. Jag ställer mig i skaran med långöron och deppar jag med och detta gör vi nu under påsken och lider precis som mannen som orsakade denna högtid för oss. Men sen får det ta mig fan vara nog! Spotta i näven och bli kreativa och skapa egna minst lika bra sysselsättningar. Alla behöver inte uppfinna hjulet än en gång men någon kanske sitter på en lysande affärsidé. Ok jag kan börja med en idé som kan utvecklas. Tänk er att ni står utanför en fjällstuga och det är kallt och jävligt ute och låset har fryst. Var har ni låsoljan? Jo en halvmeter innanför dörren. LÖSNING: En låsoljeflaska som fästs direkt i nyckelringen = alltid på rätt plats.

Ja jag vet att det är en halvtaskig idé men det är i alla fall en början. Utmaning till er alla, kom på affärsidéer av alla de olika slag. Nytt/gammalt you name it.

Om innovationstankarna tryter så gräv i påskägget och rådfråga Jägmästaren om inspiration :)

Vi syns på Blåkulla!

Kommentarer
Postat av: mormor

Helt klart nåt smart att göra mobiler och tangentbord lite mindre snuskiga.

2009-04-14 @ 19:00:42
URL: http://hjeltens.blogg.se/
Postat av: läsare

Hej och tack för en jättebra blogg! Alltid reflekterande tankar och tankvärda reflektioner. Jag förstår problemet med utflyttningen från Norrbotten och Luleå men tycker samtidigt att det är nyttigt att se sig omkring. Är själv född och uppvuxen i L-å, har bott en del utomlands och känner inte att jag vill flytta tillbaka ännu! Det är inget fel att röra på sig! Man ser andra saker, umgås med andra människor och lär sig om andra kulturer. En utmaning skulle i så fall vara att få nytt folk att flytta till L-å. Kanske de har en massa bra affärsidéer? I annat fall så finns ju L-å kvar för dem som vill återvända. Stan flyttar ju inte på sig...till skillnad från Kiruna...

2009-04-19 @ 22:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0