Arbetslös/Arbetssökande

En helt underbar helg med firande i dagarna tre. Presenter, fika och goda drinkar har det blivit. Svårt nöjd, och tack till alla inblandade.

Måndag morgon kom alltså allt för fort. Vaknade upp och gav mig ner till byråkratins urtempel: Arbetsförmedlingen. Tack gode gud att jag inte är en 50+ gubbe som knappt har sett en dator. Satt bredvid en man som skrev in sig på datorn och var totalt chanslös. Jag tog lång tid på mig och höll säkert på en kvart. Den stackars, usla mannen satt kvar framför datorn när jag lämnade bygget. Uppföljning och möten är inbokade för våren och jag har ytterst låga förväntningar. Vilket i sig är bra, kan bara bli positivt överraskad! 

Ska alldels strax iväg och jobba, en eftermiddag med hårt slit och pedagogiska och didaktiska utmaningar. Go Daid!

Kommentarer
Postat av: ParkEmelie

Hej David, kul att du också har en blogg =) GRATTIS till att vara färdig lärare! Inte illa =) Lycka till med jobbsökandet nu! Kram

2009-01-19 @ 23:39:55
URL: http://zzzmli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0