Utröstad

Fienden har kommit till mitt hem. Jag har trott att vi har stått enade och samlade inför denna avart av musik. Men icke! Trots mina högljudda protester och mina alternativa förslag med bra musik så är melodifestivalen ett faktum i mitt hem. Denna folkstorm och hysteri kring detta fenomen ställer mig förundrad och förfärad. Musiken är ju inte ens nästan bra. I och för sig så är ju denna uppfattning subjektiv och mobbens smak är som baken, rosa och full av skit. Men förutom att det är usel musik så ställer jag mig frågan: Vem fan ringer in och röstar på dessa evenemang? Är det någon som överhuvudtaget bryr sig om vem som vinner? Är inte det absolut bästa vi kan göra att skicka en säker förlorare till finalen så att vi slipper betala denna cirkus med skattepengar nästa år. Nu ska jag vara helt ärlig och säga att det är bra att SVT ger profiten av dagens tvälingar till välgörande ändamål. Men som jag har uppfattat så är denna gest mer undantag än regel. Jaja jag slipper i alla fall se den frireligiösa häxan Carola genom TV-rutan. Man måste lära sig att uppskatta det lilla här i livet.

Trevlig helg på er alla

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja nån är det iaf som ringer och röstar och en av dem igår var Thomas :)

2009-03-15 @ 09:53:24
URL: http://idasjoberg.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0